ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမ်ာက္ကဆင္းသက္သည္ (ကိုတာ)
ဆရာကိုတာ၏ “ကၽြန္ေတာ္သည္ ေမ်ာက္ကဆင္းသက္သည္“ စာအုပ္ထဲမွ စာပိုဒ္တစ္ပိုက္ကို ၿဖစ္ပါသည္။ ေတြးစရာေလးမ်ားပါပါသည္။ ဖတ္ရွဳ႕ၾကည့္ပါခင္ဗ်ား။
................................................
ကၽြန္ေတာ့္ အေမလည္း ေမ်ာက္၀ူခုန္းကားကို ၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အေမ ၀ူခုန္းအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ဆန္း၀ူခုန္းမွာ ေၿခာက္ၿပစ္မကင္းေသာ သတၱ၀ါမ်ား၊ အိႏိၵယၿပည္သို႕ ဗုဒၶက်မ္းစာမ်ား ရယူရန္ သြားေသာ ခရီးရွည္ႀကီး အေၾကာင္း ပံု၀တၳဳႀကီး ၿဖစ္ေသာ္လည္း၊ တကယ္ေတာ့ ေမ်ာက္၀ူခုန္းမွာ လူသား၏ အသိအေၿမာ္အၿမင္ကို ကိုယ္စားၿပဳသည္ဟု ေၿပာၾကသည္။ ၀က္ႏွင့္တူေသာ ပါဂ်ဲမွာ လူသားတြင္ ရွိတတ္ေသာ ေအာက္တန္းက်ေသာ သဘာ၀ကို ကိုယ္စားၿပဳပါသည္။ ဘိုးသူေတာ္ဆန္မွာ သာမာန္ အသိဥာဏ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘုန္းႀကီးမွာ ဥာဏ္ပဋိဘာန္ႏွင့္ၿမတ္ေသာ အက်င္းကို လည္းေကာင္း အသီးသီး ကိုယ္စားၿပဳပါသည္။ လူသား၏ တိုးတကမႈ႕ၿဖစ္စဥ္မွာ ထိုသို႕ေသာ ေၿခာက္ၿပစ္မကင္းေသာ သတၱ၀ါမ်ားသြားေသာ ခရီးရွည္ႀကီးႏွင့္ အလားသ႑ာန္တူေၾကာင္းေၿပာၾကသည္။
ေၿခာက္ၿပစ္မကင္းေသာ သတၱ၀ါမ်ားၿဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ သြားရသည့္ ခရီးရွည္ႀကီးတြင္ အႏၱရာယ္မ်ား ဆိုက္ေရာက္ခ်င္ ဆိုက္ေရာက္လွ်က္ ေလွာင္စရာၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္သည္။ အရူးအႏွမ္းအလုပ္ေတြ လုပ္မိလွ်က္ အေမွာင့္ပေယာဂႏွင့္ ခေလာက္ဆန္ခ်င္ ဆန္သည္။ ခေလာက္ဆန္ေသာ ေမ်ာက္ႏွင့္ ကာမဂုဏ္ႀကဴးေသာ ၀က္ကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးက အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ ၿပဳၿပင္သည္။ သို႕ေသာ္ေၿခာက္ၿပစ္မကင္းေသာစိတ္ႏွင့္ ေအာက္တန္း၌ စြဲလမ္းေသာစိတ္ေၾကာင့္ အက်ိဳးယုတ္အရွက္ရဖြယ္မ်ားႀကံဳႀကရသည္။
ေမ်ာက္၀ူခုန္းမွာ ပဥၥလက္အတတ္တတ္ပါသည္။ ေမ်ာက္က ပဥၥလက္တတ္ေသာအခါ၊ ေၿဗာင္းဆန္ေတာ့သည္။ ေမ်ာက္မွာ ပဥၥလက္ အတတ္ေတာ့ တတ္ပါရယ္ ေမ်ာက္ဆိုေတာ့ ေကာင္းကင္ဘံုႏွင့္ထိုက္ေသာ သန္႕ရွင္းေသာ စိတ္မရွိ၊ႏိႈင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္မၿဖစ္၊ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း မေနႏိုင္။ ၿခိဳးၿခိဳးၿခံၿခံ မလုပ္။ ၀ူခုန္းအၿဖစ္မွာ ေၿမအၿပင္မွာလည္း မဟုတ္၊ သို႕ေသာ္ေကာင္းကင္ဘံုႏွင့္လည္း မတန္၊ ေမ်ာက္၀ူခုန္းတြင္ မၾကမ္းပတမ္းစိတ္၊ ခေလာက္ဆန္ခ်င္ေသာစိတ္၊ ပုန္စားလိုေသာစိတ္တို႕သည္ သူ၏သန္႕ရွင္းေသာ ေရႊလိုဥေသာစိတ္တြင္ အနယ္အႏွစ္၊ အညစ္အေၾကးအၿဖစ္ေရာ၍ရွိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္သို႕မဟုတ္လူလိုပါပဲ။
“ႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာအိုးႀကီး၊ ေကာင္းကင္ဘံုႏွင့္တန္းတူသည္“ ဟူေသာ အလံထူ၍ ေကာင္းကင္ဘံုကို ပုန္စားေသာ၊ ပဥၥလက္ အတတ္ကိုတတ္ေသာ၊ စြမ္းေသာ၀ူခုန္းသည္ ဘ၀င္ၿမင့္ေနသည္။ စၾကာ၀ဠာအဆံုးသို႕သြားႏိုင္သည္ဟုထင္ေနသည္။ လွ်ပ္လိုအၿမန္ႏွဳန္းႏွင့္ စၾကာ၀ဠာအဆံုးသို႕သြားရာ အထြတ္ငါးခုရွိေသာ ေတာင္ႀကီးတစ္ခုသို႕ေရာက္ခဲ့သည္။ ဒါစၾကာ၀ဠာအဆံုးပါပဲ။ သူမွလြဲ၍မည္သူမွ် ေရာက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေသာ ေနရာဟုထင္ၿမင္ရာ ထိုေနရာသို႕ သူေရာက္ေၾကာင္း အထိမ္းအမွတ္အၿဖစ္ အလယ္ေတာင္ထြတ္၏ ေၿခရင္း၌ ေသးပန္းခဲ့သည္။ ငါတကားဟု ေက်နပ္လွ်က္ ၿပန္ခဲ့ၿပီး ဗုဒၶအားသူ၏ စၾကာ၀ဠာခရီး အေၾကာင္းကို တင္ေလွ်ာက္ေသာအခါ ဗုဒၶၿမတ္စြာက သူ႕လက္၀ါးတစ္ဖက္ကို ဖြင့္ဟ၍ သူ၏လက္ခလယ္ လက္ေခ်ာင္းအရင္းတြင္ ေမ်ာက္ေသးနံ႕ နံေနသည္ ၿပရသည္။ ၀ူခုန္းလွ်ပ္လိုၿမန္ေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏လက္၀ါး အၿပင္ဘက္သို႕ပင္ မေရာက္ပါ။ အေမကငါ့သားလည္း ေသာ၀စႆတာဂုဏ္ရွိေအာင္လုပ္ဟုေၿပာပါသည္။ အေမရာကၽြန္ေတာ္ခေလာက္ဆန္တာ၊ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀င္ၿမင့္တာ ေမ်ာက္နဲ႕တူလို႕ပါဟု ၿပန္ေၿပာရသည္။
................................................
ကၽြန္ေတာ့္ အေမလည္း ေမ်ာက္၀ူခုန္းကားကို ၾကည့္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ အေမ ၀ူခုန္းအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ဆန္း၀ူခုန္းမွာ ေၿခာက္ၿပစ္မကင္းေသာ သတၱ၀ါမ်ား၊ အိႏိၵယၿပည္သို႕ ဗုဒၶက်မ္းစာမ်ား ရယူရန္ သြားေသာ ခရီးရွည္ႀကီး အေၾကာင္း ပံု၀တၳဳႀကီး ၿဖစ္ေသာ္လည္း၊ တကယ္ေတာ့ ေမ်ာက္၀ူခုန္းမွာ လူသား၏ အသိအေၿမာ္အၿမင္ကို ကိုယ္စားၿပဳသည္ဟု ေၿပာၾကသည္။ ၀က္ႏွင့္တူေသာ ပါဂ်ဲမွာ လူသားတြင္ ရွိတတ္ေသာ ေအာက္တန္းက်ေသာ သဘာ၀ကို ကိုယ္စားၿပဳပါသည္။ ဘိုးသူေတာ္ဆန္မွာ သာမာန္ အသိဥာဏ္ကိုလည္းေကာင္း၊ ဘုန္းႀကီးမွာ ဥာဏ္ပဋိဘာန္ႏွင့္ၿမတ္ေသာ အက်င္းကို လည္းေကာင္း အသီးသီး ကိုယ္စားၿပဳပါသည္။ လူသား၏ တိုးတကမႈ႕ၿဖစ္စဥ္မွာ ထိုသို႕ေသာ ေၿခာက္ၿပစ္မကင္းေသာ သတၱ၀ါမ်ားသြားေသာ ခရီးရွည္ႀကီးႏွင့္ အလားသ႑ာန္တူေၾကာင္းေၿပာၾကသည္။
ေၿခာက္ၿပစ္မကင္းေသာ သတၱ၀ါမ်ားၿဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ သြားရသည့္ ခရီးရွည္ႀကီးတြင္ အႏၱရာယ္မ်ား ဆိုက္ေရာက္ခ်င္ ဆိုက္ေရာက္လွ်က္ ေလွာင္စရာၿဖစ္ခ်င္ၿဖစ္သည္။ အရူးအႏွမ္းအလုပ္ေတြ လုပ္မိလွ်က္ အေမွာင့္ပေယာဂႏွင့္ ခေလာက္ဆန္ခ်င္ ဆန္သည္။ ခေလာက္ဆန္ေသာ ေမ်ာက္ႏွင့္ ကာမဂုဏ္ႀကဴးေသာ ၀က္ကို ဘုန္းေတာ္ႀကီးက အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ ၿပဳၿပင္သည္။ သို႕ေသာ္ေၿခာက္ၿပစ္မကင္းေသာစိတ္ႏွင့္ ေအာက္တန္း၌ စြဲလမ္းေသာစိတ္ေၾကာင့္ အက်ိဳးယုတ္အရွက္ရဖြယ္မ်ားႀကံဳႀကရသည္။
ေမ်ာက္၀ူခုန္းမွာ ပဥၥလက္အတတ္တတ္ပါသည္။ ေမ်ာက္က ပဥၥလက္တတ္ေသာအခါ၊ ေၿဗာင္းဆန္ေတာ့သည္။ ေမ်ာက္မွာ ပဥၥလက္ အတတ္ေတာ့ တတ္ပါရယ္ ေမ်ာက္ဆိုေတာ့ ေကာင္းကင္ဘံုႏွင့္ထိုက္ေသာ သန္႕ရွင္းေသာ စိတ္မရွိ၊ႏိႈင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္မၿဖစ္၊ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း မေနႏိုင္။ ၿခိဳးၿခိဳးၿခံၿခံ မလုပ္။ ၀ူခုန္းအၿဖစ္မွာ ေၿမအၿပင္မွာလည္း မဟုတ္၊ သို႕ေသာ္ေကာင္းကင္ဘံုႏွင့္လည္း မတန္၊ ေမ်ာက္၀ူခုန္းတြင္ မၾကမ္းပတမ္းစိတ္၊ ခေလာက္ဆန္ခ်င္ေသာစိတ္၊ ပုန္စားလိုေသာစိတ္တို႕သည္ သူ၏သန္႕ရွင္းေသာ ေရႊလိုဥေသာစိတ္တြင္ အနယ္အႏွစ္၊ အညစ္အေၾကးအၿဖစ္ေရာ၍ရွိေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္သို႕မဟုတ္လူလိုပါပဲ။
“ႀကီးက်ယ္ေသာ ပညာအိုးႀကီး၊ ေကာင္းကင္ဘံုႏွင့္တန္းတူသည္“ ဟူေသာ အလံထူ၍ ေကာင္းကင္ဘံုကို ပုန္စားေသာ၊ ပဥၥလက္ အတတ္ကိုတတ္ေသာ၊ စြမ္းေသာ၀ူခုန္းသည္ ဘ၀င္ၿမင့္ေနသည္။ စၾကာ၀ဠာအဆံုးသို႕သြားႏိုင္သည္ဟုထင္ေနသည္။ လွ်ပ္လိုအၿမန္ႏွဳန္းႏွင့္ စၾကာ၀ဠာအဆံုးသို႕သြားရာ အထြတ္ငါးခုရွိေသာ ေတာင္ႀကီးတစ္ခုသို႕ေရာက္ခဲ့သည္။ ဒါစၾကာ၀ဠာအဆံုးပါပဲ။ သူမွလြဲ၍မည္သူမွ် ေရာက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေသာ ေနရာဟုထင္ၿမင္ရာ ထိုေနရာသို႕ သူေရာက္ေၾကာင္း အထိမ္းအမွတ္အၿဖစ္ အလယ္ေတာင္ထြတ္၏ ေၿခရင္း၌ ေသးပန္းခဲ့သည္။ ငါတကားဟု ေက်နပ္လွ်က္ ၿပန္ခဲ့ၿပီး ဗုဒၶအားသူ၏ စၾကာ၀ဠာခရီး အေၾကာင္းကို တင္ေလွ်ာက္ေသာအခါ ဗုဒၶၿမတ္စြာက သူ႕လက္၀ါးတစ္ဖက္ကို ဖြင့္ဟ၍ သူ၏လက္ခလယ္ လက္ေခ်ာင္းအရင္းတြင္ ေမ်ာက္ေသးနံ႕ နံေနသည္ ၿပရသည္။ ၀ူခုန္းလွ်ပ္လိုၿမန္ေသာ္လည္း ဗုဒၶ၏လက္၀ါး အၿပင္ဘက္သို႕ပင္ မေရာက္ပါ။ အေမကငါ့သားလည္း ေသာ၀စႆတာဂုဏ္ရွိေအာင္လုပ္ဟုေၿပာပါသည္။ အေမရာကၽြန္ေတာ္ခေလာက္ဆန္တာ၊ ကၽြန္ေတာ္ဘ၀င္ၿမင့္တာ ေမ်ာက္နဲ႕တူလို႕ပါဟု ၿပန္ေၿပာရသည္။
1 comments:
ပယ္ရွားျပဳျပင္စရာ စိတ္ဓာတ္ေလး တစ္ခုကို မွတ္သားခြင့္ ရေအာင္ မွ်ေဝ ေရးသားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ ခင္ဗ်ာ။ လံုးဝ ေပ်ာက္ကင္းေအာင္ မစြမ္းႏိုင္ေတာင္ ဆင္ျခင္လို႔ ရေတာ့ အမွားနည္းမယ္ ထင္ပါတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ..။
Post a Comment