Sunday, March 8, 2009

ေနာင္ဘ၀ ရွိမရွိ

ေနာက္ဘ၀ဆိုသည္မွာ ရွိခဲ့လွ်င္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ သိသေလာက္ ရိုးရွင္းမည္ မဟုတ္ဟုထင္ပါသည္။
ဥပမာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား စိတ္ကူးယဥ္ထားသည့္ ေနာက္ဘ၀ဆိုသည္မွ ဒီ၀ိဥာဥ္ကေလးက ဒီခႏၶာ ကိုယ္ထဲကထြက္ ၿပီးရင္ တၿခားခႏၶာတစ္ခုထဲ၀င္။ အဲလို ယူဆထားၾကေလသည္။ တကယ္၍ ထိုကဲ့သို႕ ယူဆခဲ့ ပါက ဟိႏၵဴ အယူ၀ါဒ ႏွင့္ အလားသ႑ာန္တူသြားလိမ့္မည္။ ေနာင္ဘ၀မရွိ ဒီဘ၀ ႏွင့္ ၿပတ္ၿပီ ဟုယူဆလွ်င္ လည္း ထိုယူဆခ်က္ကို က်ိဳးေၾကာင္း ဆီေလွ်ာ္ရန္ ခဲယဥ္းမည္ၿဖစ္သည္။ အကယ္ ၍ ေနာင္ဘ၀ရွိသည္ ဟုေၿပာလွ်င္လည္း ထိုကိစၥကို သက္ေသမၿပႏိုင္ၾကပါ။

ကၽြန္ေတာ့္ အယူအဆအရေတာ့ ေနာက္ဘ၀ ဆိုသည္မွာ ထိုမွ်ေလာက္ မရိုးရွင္းဟုထင္ပါသည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ေတြးေခၚၾကသည္မွာ သိပၸံပညာ ဆိုင္ရာ အမွန္တရားမ်ားကို အေၿခခံၿပီး ေတြးၾကသည္။ ဥပမာ (law of duality) ၊ အစရွိလွ်င္ အဆံုးရွိမည္။ ဒီဘက္ၿခမ္းရွိလွ်င္ ဟိုဘက္ၿခမ္းရွိရမည္။ အလင္းရွိလွ်င္ အေမွာင္ရွိရမည္။ ထိုကဲ့သို႕ စဥ္းစားၾကသည္။ ထိုသေဘာတရားကို ေက်ာ္လြန္၍ စဥ္းစား ဖို႕ဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕လို လူသားမာန္ေတြ အဖို႕ အေတာ္ခဲယဥ္းပါသည္။ အစရွိၿပီး အဆံုးမရွိေသာ သေဘာတရားကို လက္ေတြ႕ လက္ခံဖို႕။ အလင္းမရွိ အေမွာင္ မရွိ အေၿခအေနကို မွန္းဆဖို႕ ။ အပူ အေအး မရွိေသာ အေၿခေန။ အခ်ိန္မရွိေသာ အေၿခအေန စသည္ၿဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ လိုက္မွီရန္ ခက္ခဲ ေသာ ကိစၥေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားရွိမည္ဟု ယူဆပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ သိထားေသာ ေဘာင္ထဲမွ ေက်ာ္လြန္၍ စဥ္းစားဖို႕ ဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အတြက္ မလြယ္ကူပါေပ။

ထို႕ေၾကာင့္ ေနာင္ဘ၀ဆိုသည့္ အေၾကာင္းအရာသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ အတြက္ နားလည္ဖို႕ ခဲယဥ္း မည္ ဟုယူဆပါသည္။
……………………………………………………………………………………………………………………………………
အလင္းေစတမန္ဘေလာ့မွ ေနာင္ဘ၀ၿပသနာဟူေသာ ပို႔(စ္) မွ ေအာက္ပါ ဗုဒၶဘုရားေဟာ အေမးအေၿဖသည္ အလြန္တရာမွ ေကာင္းလွပါသည္။

“အရွင္ေဂါတမ ေလာကသည္ ျမဲသည္လို. အယူရိွပါသလား”
“အယူမရိွဘူး ၀စၦ”
“ဒါဆို မၿမဲဘူးလို. အယူရိွပါသလား”
“အယူမရိွဘူး ၀စၦ”
“ေလာကသည္ အဆံုးမရိွလို.ေရာ အယူရိွပါလား”
“အယူမရိွဘူး ၀စၦ”
“အသက္နဲ.ကိုယ္ အတူပဲလို.ေရာ အယူရိွပါသလား”
“အယူမရိွဘူး၀စၦ”
“ဒါဆို အသက္တျခားကိုယ္တျခားလို.ေရာ အယူရိွပါသလား”
“အယူမရိွဘူး၀စၦ”
“ေသၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ျဖစ္တယ္လို.ေရာ အယူရိွပါသလား အရွင္ေဂါတမ”
“အယူမရိွဘူး ၀စၦ”
“ဒါဆို ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ မျဖစ္လို.ေရာ အယူရိွပါသလား”
“အယူမရိွဘူး ၀စၦ”
“‘ေသၿပီးသည္ေနာက္ ျဖစ္လည္းျဖစ္တယ္၊ မျဖစ္လည္းမျဖစ္လို.ေရာ အယူရိွပါသလား”
“အယူမရိွဘူး၀စၦ”
“ဒါဆို ျဖစ္တာလည္းမဟုတ္၊ မျဖစ္တာလည္းမဟုတ္လို.ေရာ အယူရိွပါသလား”
“အယူမရိွဘူး ၀စၦ”
“အရွင္ေဂါတမ အယူမရိွဘူးလို.ပဲ ေျဖေနပါလား၊ အဘယ္ေၾကာင့္ပါလဲ”
“‘ဒါေတြဟာ မိစၦာဒိ႒ိအယူေတြသာ ျဖစ္တယ္ ၀စၦ၊ လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းခ်မ္းဖို.အတြက္ မျဖစ္ဘူး၊ အယူဆိုတဲ့စကားကို ငါဘုရား ပယ္ထားၿပီ၊ စြဲလမ္းမႈေတြ ေထာင္လႊားမႈေတြ မရိွလို. လြတ္ေျမာက္ေနသူျဖစ္တယ္”
“ဒီလို လြတ္ေျမာက္တဲ့ စိတ္ရိွသူကေရာ ဘယ္မွာ ပဋိသေႏၶျဖစ္ပါသလဲ”
“ပဋိသေႏၶျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့ အျဖစ္ကိုမေရာက္ဘူး ၀စၦ”
“ပဋိသေႏၶအားျဖင့္ မျဖစ္ဘူးေပါ့”
“မျဖစ္လို.လဲ ေျပာလုိ.မရဘူး ၀စၦ”
“‘ဒါဆို ပဋိသေႏၶျဖစ္လည္းျဖစ္၊ မျဖစ္လည္းမျဖစ္ေပါ့”
“အဲဒီလို အျဖစ္ကိုလည္း မေရာက္ဘူး၀စၦ”
“‘ဒါဆို ပဋိသေႏၶျဖစ္တာလည္းမဟုတ္၊ မျဖစ္တာလည္း မဟုတ္ေပါ့”
“အဲဒီ အျဖစ္ကိုလည္း မေရာက္ဘူး ၀စၦ”
.......................................................................................................................
ထို႕ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ နားလည္ႏိုင္သည့္ အၿခင္းအရာထက္ ေက်ာ္လြန္ေနၿပီဟုထင္ပါသည္။ အမွန္တကယ္ သေဘာေပါက္ရန္မူ ေဂါတမအရွင္ ၏လမ္းေၾကာင္းအတိုင္း က်င့္ႀကံအားထုတ္ႏိုင္မွ ထိုအၿခင္းအရာ၏ အေၿဖကို သိရွိႏိုင္မည္ဟု ယူဆပါသည္။

မိုးတိမ္ညိဳ

3 comments:

Min Myat Soe March 8, 2009 at 6:00 AM  

ဟုတ္ကဲ့ လာဖတ္သြားတယ္ဗ်၊ အခုလို ျပန္လည္ အသံုးျပဳတာလည္း ေက်းဇူးပါ။

Dr Phyo Wai Kyaw March 8, 2009 at 8:35 AM  

လာလည္ဖတ္ရွုူသြားပါတယ္ခင္ဗ်ာ
တရားအားထုတ္ျဖစ္ဖုိ႔က အဓိကပါပဲ။

subuueain March 8, 2009 at 9:06 PM  

လာေရာက္ဖတ္ရႈသြားပါတယ္။ စဥ္းစားစရာ တစ္ခု ရသြားၿပီ။

Visitor's Location

  © Blogger template 'Perfection' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP