လြတ္ေၿမာက္ရာ လမ္းေၾကာင္းကို ရွာသူမ်ား
အထက္ပါပံုကို ၾကည့္ၿပီးလွ်င္ အေမဇံုေတာမွ လူသားစားလူရိုင္းမ်ား၏ပံုေလာ ဟုထင္စရာရွိပါသည္။ မဟုတ္ပါ။ ဤပံု သည္ ဒါရိုက္တာ Bernardo Bertolucci ရိုက္ကူးေသာ Little Buddha (1993)ဇာတ္ကားထဲမွ ဘုရားမပြင့္မွီ အခ်ိန္ တြင္ေတြ႕ရေသာ ပဥၥ၀ကၠီ ငါးဦး၏ ပံုၿဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္ဆိုလွ်င္ ဤေနရာတြင္ ပင္ႏွလံုးခုန္ ရပ္သြားႏိုင္ပါသည္။
ဗုဒၶစာေပမ်ား အရ ပဥၥ၀ကၠီငါးဦးတို႕ ၏သရုပ္ေဖာ္ပံုမ်ားကို ေဖာ္ၿပရာတြင္ သကၤန္း အၿပည့္အစံု ဦးပ်ည္း ကတံုးႏွင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာသာ ေဖာ္ၿပၾကပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗုဒၶ စာေပမ်ားရွိ ပဥၥ၀ကၠီငါးဦးပံုတို႕မွာ ဘုရားပြင့္ၿပီး အခ်ိန္ ကိုသာရည္စူး သရုပ္ေဖာ္ထားၿခင္း ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ထင္ပါ သည္။ သို႕ေသာ္ ဘုရားပြင့္ ၿပီးၿပီးခ်င္း အခ်ိန္ ဓမၼစၾကာ တရားဦးကို ေဗာဓိပင္ ေအာက္၌ ေဟာၾကား ေတာ္မူ ေသာ အခ်ိန္တြင္ ထို ပဥၥ၀ကၠီငါးဦးတို႕ ၏ပံုမွာ သကၤန္း၊ဦးပ်ည္း ကတံုးၿဖင့္ ၿဖစ္ႏိုင္ပါသလား။ သို႕မဟုတ္ အထက္ပါပံု အတိုင္းၿဖစ္ႏိုင္ပါသလား။
ကၽြႏ္ုပ္တို႕ လက္လွမ္းမွီသေလာက္ စဥ္းစားၾကည့္ေသာ္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူေသာ ေနရာသည္ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၏ အေရွ႕ေၿမာက္ဘက္ (ယခု နီေပါႏိုင္ငံ)၊ 485BC ၊ထိုအခ်ိန္က ယခုေခတ္ သံဃာ ကဲ့သို႕ေသာ အဆင္အၿပင္မွာ မေပၚေသး၊ ထိုအခ်ိန္က အိႏိၵယတြင္ စိတ္အက်င့္ ကိုက်င့္ေသာသူမ်ား ၊လြတ္ေၿမာက္ရာ လမ္းေၾကာင္းကို ရွာသူမ်ားသည္ ယခုေခတ္ ကၽြႏု္ပ္တို႕သိေသာ ဆာဒူးကဲ့သို႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သာၿဖစ္ႏိုင္ေလသည္။ သံဃာဆိုသည္ မွာ ဘုရားပြင့္ၿပီးမွ ေပၚလာၿခင္းၿဖစ္သည္။
ပဥၥ၀ကၠီငါးဦး၏ပံုမွာ မည္သို႕ပင္ၿဖစ္ေစကာမူ အေရးမႀကီးပါ။ အဓိကက်သည္မွာ ဗုဒၶတရား ေတာ္သာ ၿဖစ္သည္ဟု ေစာဒကတတ္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုအခ်က္လည္းမွန္ပါသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ထိုေခတ္က ပထမဆံုးေသာ ဗုဒၶ၀ါဒကို လက္ခံသူမ်ား သည္ အဘယ္ကဲ့သို႕ေသာ သူမ်ားၿဖစ္သနည္းဟု ေလ့လာသင့္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဓမၼစၾကာတရားဦး ေဟာသည့္ ပံုစံ ကို သရုပ္ေဖာ္ရာတြင္ မည္သည့္ပံုစံကို သရုပ္ေဖာ္သင့္သနည္း။ ယခင္ပံုစံအတိုင္း ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ သံဃာမ်ား၏ ပံုစံသရုပ္ေဖာ္လွ်င္ အၿပည့္အ၀ မွန္ႏိုင္မည္လား။ အကယ္၍ အထက္ပါပံု အတိုင္း သရုပ္ေဖာ္လွ်င္ေရာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား မည္ကဲ့သို႕ သေဘာထားမည္နည္း။ ပိုၿပီး အက်ိဳးရွိမလား၊ မရွိဘူးလား။ စဥ္းစားၾကည့္ဖို႕ၿဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶစာေပမ်ား အရ ပဥၥ၀ကၠီငါးဦးတို႕ ၏သရုပ္ေဖာ္ပံုမ်ားကို ေဖာ္ၿပရာတြင္ သကၤန္း အၿပည့္အစံု ဦးပ်ည္း ကတံုးႏွင့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာသာ ေဖာ္ၿပၾကပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဗုဒၶ စာေပမ်ားရွိ ပဥၥ၀ကၠီငါးဦးပံုတို႕မွာ ဘုရားပြင့္ၿပီး အခ်ိန္ ကိုသာရည္စူး သရုပ္ေဖာ္ထားၿခင္း ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ဟု ထင္ပါ သည္။ သို႕ေသာ္ ဘုရားပြင့္ ၿပီးၿပီးခ်င္း အခ်ိန္ ဓမၼစၾကာ တရားဦးကို ေဗာဓိပင္ ေအာက္၌ ေဟာၾကား ေတာ္မူ ေသာ အခ်ိန္တြင္ ထို ပဥၥ၀ကၠီငါးဦးတို႕ ၏ပံုမွာ သကၤန္း၊ဦးပ်ည္း ကတံုးၿဖင့္ ၿဖစ္ႏိုင္ပါသလား။ သို႕မဟုတ္ အထက္ပါပံု အတိုင္းၿဖစ္ႏိုင္ပါသလား။
ကၽြႏ္ုပ္တို႕ လက္လွမ္းမွီသေလာက္ စဥ္းစားၾကည့္ေသာ္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူေသာ ေနရာသည္ အိႏိၵယႏိုင္ငံ၏ အေရွ႕ေၿမာက္ဘက္ (ယခု နီေပါႏိုင္ငံ)၊ 485BC ၊ထိုအခ်ိန္က ယခုေခတ္ သံဃာ ကဲ့သို႕ေသာ အဆင္အၿပင္မွာ မေပၚေသး၊ ထိုအခ်ိန္က အိႏိၵယတြင္ စိတ္အက်င့္ ကိုက်င့္ေသာသူမ်ား ၊လြတ္ေၿမာက္ရာ လမ္းေၾကာင္းကို ရွာသူမ်ားသည္ ယခုေခတ္ ကၽြႏု္ပ္တို႕သိေသာ ဆာဒူးကဲ့သို႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သာၿဖစ္ႏိုင္ေလသည္။ သံဃာဆိုသည္ မွာ ဘုရားပြင့္ၿပီးမွ ေပၚလာၿခင္းၿဖစ္သည္။
ပဥၥ၀ကၠီငါးဦး၏ပံုမွာ မည္သို႕ပင္ၿဖစ္ေစကာမူ အေရးမႀကီးပါ။ အဓိကက်သည္မွာ ဗုဒၶတရား ေတာ္သာ ၿဖစ္သည္ဟု ေစာဒကတတ္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုအခ်က္လည္းမွန္ပါသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ထိုေခတ္က ပထမဆံုးေသာ ဗုဒၶ၀ါဒကို လက္ခံသူမ်ား သည္ အဘယ္ကဲ့သို႕ေသာ သူမ်ားၿဖစ္သနည္းဟု ေလ့လာသင့္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ ဓမၼစၾကာတရားဦး ေဟာသည့္ ပံုစံ ကို သရုပ္ေဖာ္ရာတြင္ မည္သည့္ပံုစံကို သရုပ္ေဖာ္သင့္သနည္း။ ယခင္ပံုစံအတိုင္း ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ သံဃာမ်ား၏ ပံုစံသရုပ္ေဖာ္လွ်င္ အၿပည့္အ၀ မွန္ႏိုင္မည္လား။ အကယ္၍ အထက္ပါပံု အတိုင္း သရုပ္ေဖာ္လွ်င္ေရာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား မည္ကဲ့သို႕ သေဘာထားမည္နည္း။ ပိုၿပီး အက်ိဳးရွိမလား၊ မရွိဘူးလား။ စဥ္းစားၾကည့္ဖို႕ၿဖစ္ပါသည္။
ကိုးကား http://www.buddhist-temples.com/gautam-buddha.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Buddhism
Walking in the desert
ဒီဇင္ဘာ၊၂၀၀၈။
0 comments:
Post a Comment